Zajęcia Lato w mieście – w Dobrzanach, Starzycach i Osiedle Kasztanowe 85 w Szczecinie w ramach programu PEPCO.Zajęcia obejmują wsparciem większość sfer prawidłowego rozwoju dziecka – emocjonalną, poznawczą, twórczą, ruchową, zabawową. Każda z nich będzie miałaodzwierciedlenie w różnorodności oferty, z pełnym zabezpieczeniem podstawowych potrzeb dziecka.
Propozycje zajęć stacjonarnych:
- Zajęcia taneczne
- Zabawy z animatorem, pokazy iluzjonistyczne
- Biegi patrolowe
- Gry i zabawy ruchowe
- Rekreacja na sportowo
- Zabawy socjoterapeutyczne
- Warsztaty plastyczne i rękodzieło
- Konkursy z nagrodami ( sportowe, gier planszowych, kulinarne
- Kino
- Park trampolin
- Ognisko w Parku Leśnym Zdroje.
- Warsztaty przyrodnicze w Szczecińskim Centrum Edukacji Ekologicznej „Szmaragdowe- Zdroje”
- Rodzinny plac rozrywki – Podjuchy
- Nad morze
- Do Trzebieży lub Smentowic
- Wycieczka statkiem po Odrze
- Centrum Rozrywki „Laguna „ w Gryfinie
Zajęcia taneczne w placówce na Osiedlu Kasztanowe 85 w Szczecinie , Starzycach i Dobrzanach
Program kładzie szczególny nacisk na kształtowanie człowieka charakteryzującego się pozytywną postawą wobec swojego ciała i zdrowia. Budując jego koordynację ruchową i ogólną sprawność fizyczną, jednocześnie stymuluje rozwój psychiczny, rozwija kreatywność, odwagę, poprawia samoocenę i odporność psychiczną. Tworzy warunki rozwoju uzdolnień ruchowych w formie artystycznej oraz poprzez treści związane z tradycją zwyczajów towarzyskich, uczy właściwych form zachowania i postępowania.
Zajęcia taneczne zapewniają uczestnikom w szczególności:
- naukę poprawnego i swobodnego, niewerbalnego wypowiadania się (gestem, ruchem ciała, itp.) z zaznaczeniem emocjonalności wypowiedzi,
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
- dochodzenie do zrozumienia, a nie do pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywania rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia,
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo- skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych, itp.),
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej i światowej.
Instruktorzy i trenerzy tworzą uczestnikom zajęć warunki do nabywania następujących umiejętności:
- rozwijanie sprawności psychofizycznych,
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy i umiejętności oraz tworzenie potrzebnych doświadczeń i nawyków,
- planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności,
- poprawnego posługiwania się językiem niewerbalnym, niezbędnym do publicznych prezentacji tanecznych,
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm,
- rozwiązywania problemów w sposób twórczy,
- przyswajanie sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych (w parze i w zespole).
Instruktorzy i trenerzy w pracy wychowawczej, wspierając w tym zakresie obowiązki rodziców, zmierzają do tego, aby uczestnicy zajęć w szczególności:
- znajdowali środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, społecznym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji ci oraz mieli możliwość doskonalenia się,
- rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
- kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umieli współdziałać i współtworzyć wspólnotę wychowawców i dzieci.
- mieli świadomość użyteczności edukacji na danym etapie,
- stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, dążenie do dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych,
- poszukiwali, odkrywali i dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia celów życiowych i wartości dla odnalezienia własnego miejsca w świecie,
Obok zadań dydaktycznych i wychowawczych instruktorzy i trenerzy tańca wykonują również działania opiekuńcze odpowiednio do istniejących potrzeb. Konieczne jest podejmowanie przez instruktorów i trenerów działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczestników zajęć.
Program przygotowuje dzieci również do nagrania wideo klipu tanecznego podsumowującego pracę podczas wakacyjnych warsztatów.
Przygotowanie klipu promującego zajęcia taneczne prowadzone w ramach projektu PEPCO.